سجاده فرش مسجد سجاده فرش مسجد

فرش سجاده ای کاشان - سجاده فرش مسجد

فرش مسجد قرمز

فرش مسجد قرمز طرح محتشم كاشان جزو طرح‌هاي نسبتا جديد و بسيار زيباي سجاده فرش كاشان به حساب مي‌آيد. اين طرح، فضايي دلنشين و معنوي براي مساجد شما به ارمغان مي‌آورد. طرح محتشم علاوه بر ظرافت در طراحي از كيفيت مواد اوليه‌ي بالايي نيز برخوردار است.

فرش ماشيني سجاده اي رنگ قرمـز

نخ 100% اكريليك هيت ست شده

فرش 700 شانه با 4 تراكم گوناگون

در ادامه اطلاعات كامل اين فرش سجاده ماشيني توضيح داده شده است.

 

 فرش مسجد قرمز

 

ساير رنگ‌هاي مختلف فرش مسجد قرمز طرح محتشم كاشان

در سايت ما ساير رنگ‌هاي مختلف فرش مسجد طرح محتشم براي شما قرار داده شده است؛ شما همچنين مي‌توانيد تصويري از داخل مسجد يا ديگر مكان متبركه‌ي خود كه در بردارنده‌ي ديوار و … مي‌باشد را براي ما ارسال كنيد تا چند طرح پيشنهادي سجاده فرش كاشان كه با فضاي داخلي مسجدتان منطبق است را معرفي كنيم.

 

نمونه‌ي بافته شده‌ي سجاده فرش مسجد قرمز طرح محتشم

در صورتي كه مايل هستيد نمونه‌ي بافته شده‌ي اين فرش سجاده‌اي را ببينيد، از طريق پيام رسان‌هاي سايت درخواست خود را اعلام كنيد تا در صورت موجود بودن عكس آن را براي شما ارسال كنيم.

 سجاده فرش مسجد

قيمت سجاده فرش كاشان – فروش اينترنتي فرش سجاده

قيمت سجاده فرش كاشان تحت تاثير عوامل بسياري تعيين مي‌شود:

جنس نخ اكريليك يا پلي استر

تعدا شانه و تراكم

متراژ مورد نياز

به منظور فروش اينترنتي فرش سجاده محتشم، با توجه به اطلاعات و جداول بالا، فرش ماشيني مناسب خود را انتخاب كنيد و با ما تماس بگيريد.

 

 فرش مسجد سجاده اي

 

مشخصات كيفي نخ، ابعاد فرش سجاده اي، تعداد شانه و تراكم

 

كيفيت نخ و ابعاد فرش مسجد قرمز

1) ابعاد فرش سجاده اي مساجد:

ابعاد هر فرش سجاده اي كاشان، جدا داراي عرض 63.5 سانتيمتر و طول 125 سانتيمتر است.

هر رول سجاده فرش محرابي نيز داراي عرض ثابت 1.25 متر در طول مورد نياز شما مي‌باشد.

2) جنس نخ و طول نخ خاب فرش مسجد قرمز طرح محتشم كاشان:

جنس نخ خاب اين سجاده فرش كاشان 100% اكريليك هيت ست شده (به معناي بدون پرز) است؛ طول نخ خاب يا همان ضخامت فرش ماشيني طرح محتشم حدود 1±10 ميلي متر مي‌باشد و همچنين به ازاي هر متر مربع، تقريبا داراي وزن 3.3 كيلو مي‌باشد.

 

تعداد شانه، تراكم و دستگاه‌هاي بافت

1) تشخيص تعداد شانه و تراكم فرش ماشيني:

شانه در واقع تعداد گره در عرض فرش و تراكم نيز تعداد پود در طول فرش سجاده اي كاشان مي‌باشد.

تعداد شانه‌ي واقعي اين طرح قالي، 700 شانه با تراكم 2250 است؛ تعداد گره در هر متر مربع نيز 525000 گره مي‌باشد.

2) دستگاه بافت:

دستگاه‌هاي بافت سجاده فرش مسجد طرح محتشم شامل HCP، شونهر و تكسيما مي‌باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1397/12/13 ساعت: ۰۷ توسط:sajadehfarsh :

فرش سجاده اي مساجد ( سجاده فرش محرابي ) نمادي از وحدت و يگانه پرستي

فرش سجاده اي مساجد ( سجاده فرش محرابي ) نمادي از وحدت و يگانه پرستي

 

سجاده فرش مسجد يا فرش سجاده اي به عنوان يك نمونه‌ي بارز از جنبه‌هاي مراسم عبادت در هنر مي‌باشد؛ اين فرش‌هاي ويژه براي نماز كه تلفيقي از هنر و عبادت است، فرش نماز ، فرش محرابي ، فرش سجاده و … نيز ناميده مي‌شود.


هنگامي كه نمازگزاران در مساجد و نمازخانه‌ها مشغول نماز خواندن هستند، نياز به يك فضاي تكرار شونده و به تقليد از يكديگر در داخل مسجد و نمازخانه هست تا به طور نمادين مؤمنان و نمازگزاران را از دنياي بيرون براي ارتباط با خداي يگانه جدا كند. سجاده فرش يا فرش سجاده اي كه براي نمازگزاران پهن مي شود، در واقع اين نياز را كاملا برآورده مي‌كند.

 


تاريخچه‌ي بافت فرش سجاده اي ( سجاده فرش )  توسط مسلمانان در طول تاريخ:

 


در قرون وسطي، بافت فرش سجاده اي براي نماز در كشورهاي اسلامي رايج شده بود، كه اين نشان از ارتباط و پيوند نزديك بين دين و زندگي روزمره‌ي مردم داشت.

قديمي ترين نمونه‌هاي سجاده فرش را مي‌توان در مينياتورهاي ايرانيان در نيمه‌ي اول قرن چهاردهم و همچنين نيمه‌ي اول قرن پانزدهم رويت كرد.

هنرمندان ايتاليايي دوره رنسانس در نيمه‌ي دوم قرن 15 همچون جيوواني بليني، ويتور كارپچو و لورنزو لوتو، فرش سجاده تركي را بر روي بوم‌هاي خود منقوش كرده‌اند، كه اين امر موجب پارادوكس فرهنگي نادري شده بود.

 


فرش سجاده مسجد در قرن‌هاي 16 و 17:

در قرن‌هاي 16 و 17، فرش سجاده هاي  مجلل ايراني نمود پيدا كردند. سجاده فرش ها هم در كارگاه‌هاي بزرگ با استفاده از الگوهاي هنرمندان و هم در خانه‌هاي روستايي توسط مردم عادي بافته مي‌شدند. اما هر كسي كه اين فرش سجاده اي را مي‌بافت – چه يك بافنده‌ي حرفه‌اي و چه يك خانم خانه دار عادي در حومه‌ي دورافتاده – هميشه يك جزء اجباري و جدانشدني را در برداشت و آن قوس يا طاقي بود كه بر روي فرش محرابي مسجد به تصوير كشيده مي‌شد؛ اين قوس برگرفته از طاق محراب و يا فرورفتگي در ديوار محراب به عنوان جايگاه اصلي در مسجد بود كه نمازگزاران به سوي آن نماز خود را به پا مي‌داشتند.

 


طرح‌هاي سجاده فرش يا فرش سجاده اي امروزي:

فرش مسجد امروزي به صورت رول سجاده فرش و به صورت پيوسته و پشت سرهم بافته مي‌شود؛ اين رول‌ها توسط نصاب در داخل مسجد نصب مي‌شود و هر جايي كه نياز باشد مثل ستون‌ها، فرش سجاده اي برش خورده و دوردوزي مي‌گردد. نمونه رول فرش محرابي مسجدي:

فرش سجاده اي مساجد ( سجاده فرش محرابي ) نمادي از وحدت و يگانه پرستي


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1397/8/21 ساعت: ۱۴ توسط:sajadehfarsh :